구글 애널리틱스는 ‘__utma’ , ‘__utmb’, ‘__utmc’, ‘__utmz’, ‘__utmv’, ‘__utmx’. 의 여섯가지 키 값을 갖는 쿠키를 생성한다.
각 쿠키의 의미는
__utma : 유니크 방문자
126210440.579990553.1301242771.1302852082.1302867721.40 와 같은 값을 가지며
126210440 : Domain hash, unique for each domain
579990553 : Unique Identifier (Unique ID)
1301242771: Timestamp of time you first visited the site
1302852082: Timestamp for the previous visit
1302867721: Timestamp for the current visit
40 : Number of sessions started
__utmb , __utmc : 세션 트래킹
126210440.14.0.1302875964860 와 같은 값을 가지며
126210440 : Domain hash, unique for each domain
14 : Number of page views in current session
0 : Starts with 10 and this count decreases to 0 after every outbound link click
1302875964860 : Timestamps of current session time
__utmz : 트래픽 소스
126210440.1302625640.30.3.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=page%20load%20javascript 와 같은 값을 가지며
126210440 : Domain Hash
1302625640 : Timestamp when cookie was set
30 : Session number
3 : Campaign number
utmcsr=google : Campaign source
utmccn=(organic): Campaign name
utmcmd=organic : Campaign medium [Organic, referral, cpc and email]
utmctr=page%20load%20javascript : last keyword used to enter in site.
__utmv : 커스텀 밸류
126210440.|custom params
126210440 : Domain Hash
Custom Values Custom values specified in user custom variables
__utmx : 웹사이트 옵티마이저
이 키는 구글 웹사이트 옵티마이저 트래킹 코드를 삽입했을 때 생성된다.